צריכת חשמל של רכב חשמלי – המדריך המלא

קשה לכם עם מחירי הדלק? חושבים על מעבר לשימוש ברכב חשמלי? אתם לא לבד. ישראלים רבים נוהרים לשוק הרכבים החשמליים מידי שנה ונהנים מאיכות, נוחות וחיסכון עצום במזומנים. האם מה שמספרים על צריכת החשמל של רכב חשמלי נכון? האם באמת אפשר לחסוך במחירי הדלק? התשובה היא כן. 

רכב חשמלי מוכח כחסכוני יותר מבחינת צריכת האנרגיה ומחירי הטעינה לעומת הבנזין. מעבר לעובדה שרכב חשמלי צורך פחות אנרגיה, מחיר הטעינה עומד בממוצע על 1800 ש"ח בשנה. 

מחשבון טעינת רכב חשמלי

הכנו בשבילכם מחשבון כדאיות רכב חשמלי כדי שתוכלו לראות מהי צריכת חשמל של רכב חשמלי, וכמה בדיוק תוכלו לחסוך במעבר לרכב חשמלי מרכב בנזין. זהו מחשבון רכב חשמלי המתבסס על תעריף החשמל הביתי של 62.50 אג' לקוט"ש, לעומת רכב בנזין עם צריכת דלק של 12.8 קילומטר לליטר ועלות ממוצעת של 6.94 ש"ח לליטר.

חיסכון שנתי: ₪{{Number(savingPrice).toLocaleString()}}
טעינת חשמל
₪{{Number(electricCost).toLocaleString()}}
תדלוק בנזין
₪{{Number(fuelCost).toLocaleString()}}
ק״מ שנתי {{Number(slider).toLocaleString()}}

כמה חשמל צורך רכב חשמלי?

כדי לקבל תשובה מספקת אודות הרגלי הצריכה של רכב חשמלי יש לפרק את הנושא לשני חלקים, צריכת חשמל בנסיעה עירונית לעומת צריכת חשמל בנסיעה בין עירונית.

צריכת חשמל של רכב חשמלי בנסיעה עירונית

כפי שידוע לכולנו, נסיעה עירונית מצריכה מהרכב להוציא יותר אנרגיה. הסיבה לכך היא העצירות המרובות והאנרגיה ההתחלתית אשר הרכב צריך כדי להתחיל לנוע. ברכב חשמלי הדבר שונה לחלוטין הודות למערכת הבלמים המיוחדת. כאשר תשתמשו בבלמי הרכב החשמלי, אנרגיה הנוצרת כתוצאה מפעולת הבלימה, מומרת אוטומטית לאנרגיה חשמלית המסייעת לו לנסוע. לכן, צריכת החשמל תהיה נמוכה יותר בדרכים עירוניות.

שמעת על עמדת הטעינה שמשגעת את המדינה?!
לחצו כאן לפרטים נוספים!
YouTube video

צריכת חשמל של רכב חשמלי בנסיעה בינעירונית

גם כאן הדבר הפוך. בעוד שרובנו יודעים כי צריכת דלק של רכב פוחתת בנסיעה בדרכים בין עירוניות, רכבים חשמליים צורכים יותר אנרגיה בנסיעה בדרכים בין עירוניות.

כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית ומה היתרונות של טעינה ביתית?

הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר לטעינת רכב חשמלי היא טעינה ביתית. במקום לחפש עמדת טעינה בכל כמה ימים ולקוות שעמדת הטעינה לא תפוסה על ידי רכב אחר, תוכלו פשוט בסוף היום לחבר את הרכב שלכם לעמדת הטעינה הביתית שלכם וללכת לישון רגועים. 

גולת הכותרת היא שטעינה ביתית זולה יותר מטעינה בעמדה ציבורית. טעינה ביתית נמשכת בין 5-8 שעות והיא תעלה לכם בהתאם לתעריף צריכת החשמל הביתי אשר עומד היום על 62.50 אגורות לקוט"ש. במילים פשוטות בערך 10-15 אגורות לקילומטר, 30-60 ש"ח לטעינה מלאה ובהתאם לסוג הרכב כמובן.

כמה עולה להתקין עמדת טעינה ביתית?

טווח המחירים של עמדת טעינה לרכב חשמלי נע בין 1000 ל- 2000 ש"ח. מעבר לכך, לא די בתשלום עבור רכישת עמדת הטעינה, ישנו גם תשלום נוסף עבור התקנת עמדת הטעינה על ידי חשמלאי מוסמך, מיקום העמדה ועוד משתנים רבים. כתוצאה מכך, המחיר הכולל של עמדת הטעינה יכול להגיע עד 4000 ש"ח ואף יותר.

מה המחיר של טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית?

אחת הדרכים לטעינת רכב חשמלי היא טעינה באחת מעמדות הטעינה הציבוריות אשר פרוסות ברחבי מדינת ישראל. אף על פי שדרך טעינה זו יקרה יותר מטעינה ביתית, נהגים רבים מעדיפים להשתמש בדרך זו לצורך טעינת הרכב שלהם. טעינה בעמדה ציבורית מתחלקת לשתי דרכי טעינה עיקריות שמחירן שונה.

  •  טעינת AC – זוהי דרך הטעינה הבסיסית המעניקה טעינה איטית. טווח זמני הטעינה נע בין 5-10 שעות. טעינת AC אורכת זמן רב יחסית כיוון שזמן הטעינה מושפע מהספק העמדה אשר עומד על 22 קילו וואט בלבד. עבור טעינה מסוג זה תשלמו בממוצע בין 75 אגורות ל- 2 שקלים לקוט"ש (20-25 אגורות לקילומטר).
  • טעינת DC – זוהי דרך טעינה שהיתרון המרכזי שלה על פני טעינה סטנדרטית הוא המהירות. בעמדת טעינת מהירה (DC) תוכלו לטעון 80% מסוללת הרכב שלכם בחצי שעה. שימוש בטעינה זו מתאים בעיקר למטיילים ולאנשים שרוצים לחסוך זמן בדרכים. כמובן שטעינה זו יקרה יותר והמחיר שלה עומד על 36 אגורות לקילומטר.
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשמליים ואחד שרוצה שיהיה לילדים שלנו אוויר נקי לנשימה, חשוב לי לתת את כל המידע על העולם המופלא של טעינת רכבים חשמליים. כדי שאולי יום אחד כל הרכבים על הכביש יהיו חשמליים, וכולנו נוכל ליהנות מרכב חסכוני שאינו מזהם.

עמדות טעינה לרכב חשמלי