האם יש מנוע ברכב חשמלי? זאת שאלה שאנחנו נשמעים לעיתים קרובות בעולם שנע לעבר תחבורה ירוקה וחסכונית יותר. התשובה היא פשוטה: כן, יש מנוע ברכב חשמלי. בניגוד למנוע בעירה פנימית שבמכוניות מסורתיות, רכב חשמלי פועל עם מנוע אחד או יותר שעובדים על חשמל בלבד. בכך, הוא מונע פליטת גזים מזהמים ושומע על הסביבה שלנו.
המנוע החשמלי הוא הכוח המניע של המכונית החשמלית. הוא מקבל חשמל מסוללות נטענות שמותקנות ברכב. הסוללות הללו מאחסנות אנרגיה שניתן לטעון מחדש באמצעות תחנת טעינה ביתית או ציבורית. אנחנו יכולים לדמיין כמה נוח זה פשוט לחבר את הרכב לחשמל בסוף יום העבודה, ולהיות מוכנים ליום הבא בלי הצורך לעצור בתחנת דלק.
עבור מי שמחפש חוויית נסיעה חלקה ושקטה יותר, רכב חשמלי הוא בהחלט בחירה מעולה. תארו לעצמכם נסיעה ללא רעשי מנוע חזקים ורטט מתמיד, רק נסיעה חלקה ושקט מוחלט. זה באמת משנה את כל חוויית הנהיגה והשימוש שלנו ברכב היומיומי.
מבנה הרכב החשמלי
אנחנו יודעים שהרכב החשמלי מניע את עצמו באמצעות מנוע חשמלי. אבל איך בדיוק הוא בנוי? נפרט כאן את החלקים המרכזיים שגורמים לו לתפקד.
מנוע חשמלי
המנוע החשמלי הוא לב הרכב. בניגוד למנוע בעירה פנימית, הוא פועל באמצעות חשמל ולא דלק. זה הופך אותו לשקט ויעיל.
סוללה
הסוללה היא ה"מיכל דלק" של הרכב החשמלי. היא אוגרת אנרגיה חשמלית שמופקת בתחנות כח. הסוללה ממוקמת בתוך מארז סגור ואטום, שעומד בתקנות מחמירות לבטיחות.
בקרי מנוע ותוכנה
הרכב החשמלי כולל מערכות בקרת מנוע ותוכנה שתפקידן לנהל את כל תהליך ההנעה והפיקוח על תפקוד המנוע והסוללה. כלומר, כאן מתבצעת ה"שכלול" של הכוחות בין המנוע לסוללה.
מטען
הרכב החשמלי כולל מערכת טעינה שמתחברת לתשתית חשמל בבית או בעמדות טעינה ייעודיות. המטען דואג להטעין את הסוללה בצורה בטוחה.
הרכב החשמלי הוא טכנולוגיה מרתקת שמביאה איתה הרבה יתרונות, הן בסביבה והן בכביש. אנו תמיד נגלה עוד על כל חלק וחלק, כדי להבין איך נוכל לנצל את הטכנולוגיה בצורה החכמה ביותר.
מנועים ברכבים חשמליים
אז, איך בדיוק פועלים מנועים חשמליים ברכבים? זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם. בניגוד למנוע בעירה פנימית מסובך, המנוע החשמלי הוא פחות מסובך.
היתרון הכי גדול הוא היעילות. מנועים חשמליים ממירים קרוב ל-90%-95% מהאנרגיה החשמלית לאנרגיה מכנית. זה הרבה יותר טוב ממנועי בעירה פנימית שמאבדים מלא אנרגיה כחום ומגיעים רק ל-20%-30% יעילות.
מה קורה כשאנחנו לוחצים על הדוושה ברכב חשמלי? המנוע החשמלי מקבל אנרגיה מהסוללות וממיר אותה לתנועה. אין צורך בדלק, ואין פליטות מזהמות שכולנו שונאים.
עוד יתרון מדהים הוא המהירות. מנועים חשמליים מגיעים למומנט מרבי כמעט מידית. כלומר, אנחנו מקבלים כולל כולל כוח ברגע שאנחנו מצאוים. זה סופר כיף בנסיעות קצרות בעיר ונותן לנו העברת כוח חלקה ומהירה.
התחזוקה של המנועים הללו גם היא קלה יותר. אין צורך להחליף שמן, ואין כל כך הרבה חלקים נעים שנשחקים. פשוט יותר לטפל בהם ולטווח ארוך, פחות ביקורים במוסך. מי מאיתנו לא היה רוצה לבקר פחות את המוסך?
אז בואו נהנה מיתרונות שעולים להם במנועים חשמליים, גם לחסוך כסף וגם לשמור על הסביבה הנפלאה שלנו.
יעילות רכב חשמלי
רכבים חשמליים מציעים יעילות גבוהה יותר מאשר רכבים עם מנועי בעירה פנימית. אחד היתרונות הוא שהם ממירים יותר מהאנרגיה שלהם לתנועה.
אנחנו יודעים שהמנועים החשמליים יכולים להיות עד פי שלושה יותר יעילים ממנועי בנזין ודיזל.
בנוסף, ברכבים חשמליים יש פחות חלקים נעים, מה שמקטין את תחזוקת הרכב. אין צורך בשמן מנוע, וגם עלויות התחזוקה נמוכות יותר.
הרכבים החשמליים מנצלים את האנרגיה בצורה חכמה יותר. כשאנחנו בולמים, הם מסוגלים להחזיר חלק מהאנרגיה לסוללה בזכות מערכת שנקראת בלימה רגרנטיבית. זה גורם לנסיעה להיות חסכונית יותר באנרגיה.
באופן כללי, אנחנו יכולים לראות בכבישים יותר ויותר רכבים חשמליים בשנים הקרובות בזכות היעילות והיתרונות שלהם. בואו נהנה מהנסיעה!
מנוע חשמלי מול מנוע בעירה פנימית
בניגוד לרכב עם מנוע בעירה פנימית, שמוכר לרובנו, המנוע החשמלי פועל על חשמל בלבד. אין בו כל צורך בדלק, ואין בו מנוע בעירה פנימית כלל.
איך פועל המנוע החשמלי
המנוע החשמלי פועל על בסיס עקרונות אלקטרומגנטיים. כבל מטען מחובר למקור חשמל טוען את הסוללה, שמעבירה את האנרגיה למנוע.
- פשוט: מחברים לכבל, מצרפים לתקע, ומעלים את המלא.
יתרונות המנוע החשמלי
יעילות: מנוע חשמלי מנצל בצורה טובה יותר את האנרגיה מאשר מנוע בעירה פנימית. שקט: אין רעש של מנוע, ולכן הנסיעה ברכב חשמלי רגועה יותר.




