התקנת שקע טעינה לרכב קיה נירו

אז מזל טוב, רכשתם את הקיה החדשה שלכם ובין אם רכשתם קיה חשמלית מלאה או קיה היברידית, שתיהן ידרשו טעינה. כדי להפוך את החיים שלכם לקלים בהרבה, נמליץ להשקיע בהתקנת שקע טעינה. התקנת שקע הטעינה היא איננה סיפור יקר במיוחד ומחירה מתחיל ב 1500 שקלים בלבד.

מהי התשתית להתקנת שקע טעינה לקיה נירו היברידית

בשונה משקעי טעינה לרכבים חשמליים, התקנת שקע טעינה לרכב קיה נירו היברידי יתבצע בעזרת חיבור חד פאזי ולא תלת פאזי. את ההתקנה נוכל לבצע מתשתית של חד פאזי בגלל שברכבים היברידיים בכלל ובקיה נירו בפרט נפח הסוללה לא גדול במיוחד, ולכן הטעינה יכולה להתבצע מתשתית חד פאזי בלבד. 

מהי התשתית להתקנת קיה נירו חשמלית מלאה 

לעומת קרובתה ההיברידית, התשתית של החשמלית המלאה יהיה בתשתית של תלת פאזי. הסוללה החשמלית של הרכב הזה היא בעלת נפח גדול בהרבה ועל כן היא חייבת להיטען בתשתית חזקה כמו תלת פאזי שתוכל לתת לה את הכוח שצריכה. את הרכבים הללו מומלץ להטעין במטען חזק לטעינה מרבית בזמן קצר. 

קיה נירו היברידית או חשמלית מלאה

כשמדובר בקיה נירו חשמלית מלאה או היברידית ישנם כמה הבדלים שיכולים לעזור לכם לבחור את הרכב המושלם עבורכם.  אז מה הם היתרונות לכל אחת ומה החסרונות? 

יתרונות של קיה נירו היברידית

  • צורכת גם דלק – מה לעשות, לא כולנו אחראים בטירוף וגם אם כבר יש לנו שקע טעינה לרכב חשמלי לא כולנו זוכרים להטעין את הסוללה על בסיס קבוע. במידה ושכחתם להטעין את הנירו החשמלית המלאה תאלצו להטעין אותה למשך זמן לפני הנסיעה הבאה ולא לקפוץ לתדלוק זריז, מה שמהווה יתרון לקיה ההיברידית.
  • מעבר בין דלק לסוללה – במידה ואתם כבר על האדים של הדלק והסוללה של הקיה ההיברידית מלאה, הרכב יעבור לתפעול חשמלי לגמרי בעצמו ויחסוך לכם את מחיר הדלק הגבוהה. 

חסרונות של קיה נירו היברידית

  • זיהום אוויר – אמנם הקיה נירו ההיברידית מזהמת הרבה פחות מרכב רגיל הפועל על דלק בלבד, אך הכל יחסי, ואם נשווה אותה למכונית חשמלית מלאה נגלה שהיא מזהמת הרבה יותר ממנה מפאת השימוש שלה בדלק מה שיכול להוות חיסרון.
  • סוללה קטנה יותר – הסוללה של הקיה נירו ההיברידית היא סוללת ליתיום שעובדת על 1.56 קילוואט בלבד, ולכן נפח הטעינה שלה וכוח הסוס שלה חלשים יותר משל החשמלית המלאה. 
  • יכולת האצה מופחת בשימוש בחשמל – כאשר אנחנו מניעים את הקיה ההיברידי היא תפעל על חשמל באופן אוטומטי, אך אם נאיץ מהר מידי ( מ-0 ל 24\50 קמ"ש) הרכב יפעל על בסיס הדלק, המאפשר לו להאיץ מהר יותר. 

יתרונות של קיה נירו חשמלית מלאה

  • שמירה על הסביבה – כולנו מודעים למצב השברירי של איכות הסביבה שלנו ומשתדלים לעשות כל מה שנוכל כדי לשמור על כדור הארץ, שהוא הבית שלנו. הנירו החשמלית המלאה מזהמת משמעותית פחות ביחס לרכבים היברידיים ובזכות הסוללה החזקה שלה מזהמת פחות אפילו ביחס חשמליים. 
  • סוללה חזקה – הנירו החשמלית המלאה עובדת על סוללה אימתנית בנפח של 64.8 קילוואט שמאפשרת לה לנסוע למרחקים ארוכים במיוחד מבלי להצטרך להטעינה מחדש. לשם השוואה, נפח הסוללה של טסלה מודל 3 הוא רק 60 קילוואט. 

חסרונות של קיה נירו חשמלית מלאה

  • חלקי חילוף יקרים – חלקי החילוף של הנירו החשמלית המלאה הם יקרים במיוחד וזאת כתוצאה מביקוש גדול והיצע דל במיוחד ברחבי העולם, מה שיכול להפוך את תיקון הנירו החשמלית המלאה לעסק יקר משחשבתם. 
  • מיקום שקע הטעינה – אם רכשתם כבר את הנירו החשמלית המלאה, ודאי שמתם לב למיקום המוזר של שקע הטעינה. שקע הטעינה של הנירו החשמלית המלאה נמצא בקדמת הרחב בחלק העליון של הפגוש הקדמי, בשונה משאר הרכבים החשמליים שמאפשרים טעינה נוחה יותר בזכות מיקום השקע בצידי הרכב. 
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשמליים ואחד שרוצה שיהיה לילדים שלנו אוויר נקי לנשימה, חשוב לי לתת את כל המידע על העולם המופלא של טעינת רכבים חשמליים. כדי שאולי יום אחד כל הרכבים על הכביש יהיו חשמליים, וכולנו נוכל ליהנות מרכב חסכוני שאינו מזהם.

עמדות טעינה לרכב חשמלי