אילו מתכות משמשות אותנו ברכבים חשמליים

המעבר לשימוש ברכבים חשמליים הופך נפוץ בשנים האחרונות. במאמר הבא נסקור את הנסיבות אשר הביאו להתפתחויות בשוק הרכבים החשמליים, נסביר כל מה שצריך לדעת על סוללת לית'יום ונדבר על המתכות הדרושות לנו כדי לראות עוד רכבים מהסוג הזה על הכביש. 

עלייה בצריכה של רכבים חשמליים 

בעשר השנים האחרונות אנחנו זוכים לחיות ליד שתי תופעות מעניינות, אשר משפיעות באופן ישיר על החיים של כולנו. מצד אחד, אנחנו רואים התקדמות במישור הטכנולוגי. בני האדם יודעים היום לעשות דברים אותם לא היינו מסוגלים לעשות בעבר. 

הטכנולוגיה עוזרת לנו לדייק את העבודה שלנו כדי להגיע לתוצאות טובות יותר בכל פעם. במקביל, העלייה במודעות של כלל האוכלוסייה לשינויים במזג האוויר, להתחממות הגלובאלית ולזיהום הסביבה, מוביל קבוצות שלמות מכל רחבי העולם לחפש דרכים אלטרנטיבות, בניסיון לצמצם את השימוש המזיק במשאבי הטבע של כולנו. 

רכבים חשמליים אמנם לא פותרים את כל האתגרים הנובעים מהשימוש ברכבים. עם זאת, שימוש ברכבים חשמליים עוזר להפחית זיהום אוויר, מוזיל עלויות עבור מי שרוצים לחסוך צריכה של דלקים ועוד. אם גם אתם חושבים לרכוש רכב חשמלי או אם יש לכם אחד כזה ברשותכם, אנחנו מקדישים את המאמר הזה לסקירה מעמיקה של סוגי מתכות שונים בהם אנו משתמשים בתעשיית הרכב. 

המתכות דרושות לנו לבניה של שלדת הרכב החשמלי

שלדת הרכב עשויה מתכות שונות. אנחנו נחפש במקרה הזה סוגי מתכות אשר שייכות לקבוצה של 'מתכות אל חלד'. כלומר, משום שהרכב עומד בחוץ, חשוף לתנאי מזג האוויר, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להשתמש בחומרים לא עמידים דיים מפני שחיקה. מתכת חיונית במקרה הזה גם משום שרכב הוא עצם הנע במהירות גבוהה. 

אנחנו לא נלאה אתכם במידע מעולמות הפיזיקה, אנחנו כן נגיד כי עצמים רבים מתפרקים כאשר הם נעים במהירות גבוהה. לצורך ההמחשה, אם נזרוק ארון בגדים מהגג של מגדלי עזריאלי (כמובן אנחנו לא מציעים לאף אחד לעשות ניסוי כזה הלכה למעשה) חלקים מהארון יתפרקו עוד לפני שהארון יגיע לרצפה. זאת משום שהחיכוך עם הרוח כבר מעמיד את העץ בתנאים בהם הוא לא יכול להחזיק מעמד. 

מתכת לעומת זאת, לא סובלת מהבעיה הזו. בחירה של חומרים לבנייה של שלדת הרכב גם תלויה בגורמים נוספים כמו עלויות וכדומה. לכן, בדרך כלל, תעשיית הרכב תבחר בפח, אלומיניום, נירוסטה וכן הלאה.

רכב חשמלי צריך סוללה חשמלית יעילה ואפקטיבית 

אולי שמעתם בעבר על סוללת לית'יום. סוללה היא אמצעי המאפשר לנו ליצור חשמל כתוצאה מתגובה כימית. כאמור, לא נלאה אתכם במידע, אבל כן נגיד כי קיימות מגוון דרכים ליצירה של חשמל. פעם אחת אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות חיכוך של מגנט בנחושת למשל, בדומה לאופן הפקת חשמל על ידי גנרטור וכיוצא באלו. 

אופציה שניה היא לקחת מתכת היודעת להוליך חשמל ולהניח אותה בתרכובת כימית מתאימה כדי שהחשמל ימשיך לשמש אותנו באופן הדרוש לנו. לית'יום נהנה ממספר יתרונות. סוללת לית'יום יודעת לספק לנו כמות חשמל מספקת תוך שהיא עצמה מנצלת מעט אנרגיה בכל פעם. אנחנו יכולים להטעין אותה שוב ושוב בלי שזו תישחק. 

אנחנו יכולים להשתמש בסוללה קטנה יחסית כדי להפיק הרבה חשמל ועוד. לית'יום משמש אותנו כבר היום במכשירים הסלולריים שלנו ובמחשבים בהם אנחנו משתמשים. זה היה רק עניין של זמן עד שנבחר להשתמש בו גם עבור הנעה של רכבים חשמליים. 

עמדות טעינה לרכב חשמלי