האם כדאי להשאיר את הרכב מחובר לטעינה במשך כל הלילה?

אם אתם תוהים האם אפשר להשאיר את המכונית החשמלית לטעינה במשך כל הלילה? אז התשובה היא כן. אך ברוב המקרים הוא יהיה טעון ומוכן לשימוש עד הבוקר.

טעינת הרכב החשמלי שלך

משך טעינת הרכב החשמלי לוקחת לעיתים יותר זמן מהרכב הממוצע שלך המונע על ידי דלק. בהתאם לדגם של ניסאן LEAF או טסלה דגם S, למשל, יהיה עליך לטעון את הסוללה שלך בין 8 ל -12 שעות. עם זאת, אין זה אומר שעליך לנתק אותו לאחר 4 שעות בלבד – השארת המטען מחובר זמן רב מדי עלולה לגרום לבלאי שלילי של הסוללה. טעינת הרכב החשמלי שלך למשך הלילה היא בסדר גמור, כל עוד אתה מנתק את המכונית לאחר 8 שעות.

אם אינך בטוח כמה זמן נדרש לטעינת הרכב, קרא את המדריך המצורף לרכב החשמלי שלך או חפש מספר שאלות נפוצות באתרי היצרן. ברגע שאתה יודע כמה זמן לוקח להגיע לטעינה מלאה ומהו זמן הטעינה האידיאלי, נסה לבדוק אפשרויות שונות ולראות איזו מהן מתאימה לך ביותר.

עכשיו, אם אתה רוצה זמני טעינה מהירים יותר, הביא כבל מאריך כך שתוכל לחנות קרוב יותר לשקע בקיר. כדאי גם לשקול השקעה במטען מהיר נייד אם טעינה מהירה חיונית לאורח החיים שלך. עם זאת, מטענים אלה לא יציעו יתרונות אם הם אינם נגישים בקלות – כגון בבית או בחניון המשרד שלך.

אם אתם מחכים לאפשרות לטעון מהר יותר, חפשו כמה זמן יידרש להטענה מלאה, או פשוט תחשבו על השקעה באפשרויות טעינה מהירה – אל תפחדו להשאיר את המכונית החשמלית שלכם מחוברת למשך הלילה. אתה יכול להשאיר רכב חשמלי נטען בן לילה מבלי לגרום נזק לסוללה שלך.

האם עלי לטעון את הרכב בכל לילה?

הרכב החשמלי שלך צריך להיות התגלמות האופטימיות. אתה צריך להרגיש בטוח בידיעה שאתה עושה את שלך כדי להפחית את פליטת גזי החממה ולסייע למדינה שלנו להיות פחות תלויה בדלקים מאובנים. אבל יש שאלה אחת שעולה לראש: איך אני מטעין את המכונית שלי?

התשובה, למרבה הצער, היא לא חד משמעית. זה משתנה בהתאם למקום מגוריך, באיזו תדירות אתה נוהג, איזה סוג סוללה צריך להטעין וגורמים אחרים כמו אילוצי זמן או אם אתה טוען בבית או במקומות אחרים. למזלם של נהגי רכבים כמוך, זו אינה בעיה שיש להשיב עליה באופן מיידי; ניתן להימנע ממנו בקלות אם הוא מחובר לקיר למספר שעות בכל יום עם טווח מספיק כדי להביא אותך לשם ולחזור.

אבל מה קורה כשאתה בעבודה? או בטיול? או במהלך חודשי החורף כאשר סוללות הרכבים מתרוקנות מהר יותר בגלל מזג אוויר קר? כאן הדברים נעשים מסובכים במיוחד, אך ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט בכדי להבטיח שהרכב החשמלי שלך נטען ביעילות.

הדבר הראשון שצריך לקרות הוא לקבוע על כמה וולט הסוללה שלך פועלת. כל הרכבים החשמליים משתמשים בחשמל זרם ישר (DC), המתפרק למסופים חיוביים (+) ושליליים (-) בתוך המכונית עצמה. לאחר קביעת מתח זה, אפשר להתקדם ולמצוא פתרון טעינה מתאים לצרכים הספציפיים שלך.

בעוד שרוב האנשים עשויים לחשוב שרמה 1 היא הדרך הטובה ביותר לבצע טעינה, אתה צריך לדעת שטעינה ברמה 2 היא למעשה המסלול הפופולרי יותר. באמצעות שקע של 240V לחיבור לרכב שלך, זה יכול לקחת 5-7 שעות לטעינה מלאה בהתאם לכמה קילומטרים שהרכב נסע בעבר.

הסיבה לכך שאופציה זו עשויה להיות עדיפה היא שתהיה לך גישה לשקע ביתי ולתחנת טעינה ניידת המאפשרת לסוללה בתוך הרכב החשמלי שלך להישאר ללא הרף על 100%. לדוגמה, אם הסוללה שלך חצי מלאה ואתה מחבר אותה למשך 3 שעות, 1/4 מהטעינה תיגמר לאחר 90 הדקות האלה. זה לא עושה נזק או פוגע בסוללה אך יכול לגרום לנהגים להיות מתוסכלים כאשר הם בילו הרבה מזמנם בישיבה מול ביתם בהמתנה להטענה.

אם אתה מודאג מכך שהסוללה שלך תיגמר, אל תהיה. תחנת הטעינה ברמה 2 מאפשרת לנהג לעקוב כל הזמן אחר הטעינה של הסוללה ומבטיחה שהם יכולים לעזוב כשהם טעונים במלואם. זה גם מפחית כל עומס על המערכת החשמלית של הרכב על ידי שמירה מתמדת של המתח על 100%.

האפשרות הבאה היא להשתמש בתחנת טעינה ציבורית כמו אפקון או ג'ינרג'י אשר ניתן למצוא לעתים קרובות בסביבה הקרובה שלך. למרבה הצער, תחנות אלה אינן בחינם (אלא אם כן אתה רשום לתוכניות מסוימות) אך יספקו בין 20-60 קילומטר לשעה אם נעשה בהן שימוש נכון. כפי שנאמר קודם לכן, אין כללים קבועים בכל הנוגע לכמה זמן אתה צריך להיות מחובר לקיר, כך שזה יכול להשתנות בהתאם למקום המגורים שלך, איזה סוג סוללה יש לך וגורמים אחרים.

אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשמליים ואחד שרוצה שיהיה לילדים שלנו אוויר נקי לנשימה, חשוב לי לתת את כל המידע על העולם המופלא של טעינת רכבים חשמליים. כדי שאולי יום אחד כל הרכבים על הכביש יהיו חשמליים, וכולנו נוכל ליהנות מרכב חסכוני שאינו מזהם.

עמדות טעינה לרכב חשמלי