טעינת רכב חשמלי בבית משותף: לאיזה ארון חשמל מחברים את עמדת הטעינה?

בשעה טובה, קנינו רכב חשמלי. אם אנו גרים בבית פרטי, פשוט נתקין בו עמדת טעינה ביתית, וכך נוכל להטעין את סוללת הרכב ללא מגבלה. אך אם אנו גרים בבית משותף, נצטרך לוודא שהשימוש שלנו בחשמל המשותף לא יגרום לחיכוך מול השכנים. איך עושים זאת? במאמר זה נציג בפניכם את הדרכים היעילות ביותר להטעין את הרכב החשמלי בבית משותף.

    להצעת מחיר על עמדת טעינה השאירו פרטים או התקשרו:
    077-231-2000

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בעלי רכבים חשמליים הגרים בבית פרטי, יכולים להתקין עמדת טעינה ביתית בבית על פי הנוחות האישית שלהם. אך אלו הגרים בבית משותף, צריכים לשים לב למספר דברים:

    1. מכיוון שעמדת טעינה אינה ניידת, אם ברצונכם להתקין עמדה בחנייה – החנייה צריכה להיות שלכם ב"טאבו".
    2. יש לקבל אישור להתקנת עמדה מהשכנים.
    3. צריך לוודא מהיכן צורכים את החשמל עבור הטעינה, ומיד נסביר כיצד.

    אם נחשוב לטווח ארוך – נגלה שכדאי לדיירי הבניין לאפשר התקנת עמדת טעינה בבניין. שוק הרכבים החשמליים הולך ומתרחב, והגיוני שבעתיד הלא רחוק לרוב האנשים יהיו רכבים חשמליים. לכן, ייתכן והאינטרס המשותף הוא שתתוקן בחניית הבניין עמדת טעינה.

    אז לאיזה ארון חשמל כדאי לחבר את עמדת הטעינה?

    אם כן, לבעלי רכב חשמלי בבית משותף יש שתי אפשרויות לטעינת סוללת הרכב החשמלי שלהם:

    1. טעינה ישירות מארון החשמל בדירה הפרטית – ניתן לחבר כבלים בין ארון החשמל הפרטי של הדירה לבין עמדת הטעינה בחנייה. כך בוודאות השימוש יהיה בחשמל הפרטי שלנו.
    2. טעינה מהארון המרכזי של הבניין עם מונה חשמלי – אפשר להתחבר לארון החשמל הראשי של הבית המשותף ולהתקין שעון (מונה). במקרה כזה, נוכל לנטר את כמות החשמל (המשותף) בו השתמשנו – ולהתקזז בכל חודש מול ועד הבית.

    עמדת טעינה מנטרת

    אחת ההמלצות לבעלי רכב חשמלי בבית משותף, היא להזמין עמדת טעינה מנטרת. עמדה כזו, כשמה כן היא: עוקבת אחרי תהליך הטעינה ומנטרת את כמות השימוש בחשמל. זהו פתרון אולטימטיבי לדיירים בבית משותף, מכיוון שהיא מאפשרת להם לעקוב בצורה נוחה אחר כמות צריכת החשמל שלהם.

    זמן טעינת רכב חשמלי

    רכבים חשמליים הולכים ונעשים נפוצים. רכב חשמלי, כמו מכשירי חשמל רבים אחרים, מכיל בתוכו סוללה, שצריכה להיטען כאשר היא נגמרת. סוללה מלאה של רכב חשמלי מספיקה בדרך כלל לנסיעה של 300-400 ק"מ. משך הזמן שלוקח להטעין סוללה מלאה, תלוי בסוג ההטענה בה אנו משתמשים:

    1. טעינה רגילה – טעינה בהספקי חשמל נמוכים יחסית. טעינה מסוג זה אורכת כמה שעות, והיא נפוצה יותר ברכבים ישנים יחסית.
    2. טעינה מהירה – טעינה בהספקי חשמל גבוהים מאוד. היא נפוצה יותר בעיקר ברכבים החדישים. משך הזמן הממוצע לטעינת 80% מהסוללה הוא כחצי שעה.

    עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

    ברחבי הארץ פזורות כ- 150 עמדות טעינה ציבוריות. עלות הטעינה בעמדות כאלו היא יחסית יקרה, ולרוב במהלך היום נהיה עסוקים ונעדיף לא לבזבז זמן על הטענה. פתרון מומלץ הוא להזמין עמדת טעינה ביתית – כזו שתחסוך לנו עלויות טעינה (כ-30 שקלים לכל טעינה מלאה – סכום שיחסוך לנו כסך רב במצטבר), ושנוכל בעזרתה להטעין את הסוללה בשעות שאיננו עסוקים, ואף במהלך הלילה.

    לסיכום

    דיירי בניין משותף, המעוניינים להתקין בחנייה עמדת טעינה ביתית, צריכים להגיע להבנה עם שאר הדיירים. שתי הדרכים המומלצות להתחבר למקור חשמל לעמדת הטעינה, הן חיבור ישיר לארון החשמל של הדירה שלכם במידה וישנה אפשרות, או שימוש בארון החשמל הראשי של הבניין – וניטור מדויק של כמות החשמל הנצרך ולאחר מכן להתקזז על עלויות החשמל מול ועד הבית.

    אלמוג קינן

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    כחובב רכבים חשמליים ואחד שרוצה שיהיה לילדים שלנו אוויר נקי לנשימה, חשוב לי לתת את כל המידע על העולם המופלא של טעינת רכבים חשמליים. כדי שאולי יום אחד כל הרכבים על הכביש יהיו חשמליים, וכולנו נוכל ליהנות מרכב חסכוני שאינו מזהם.

    עמדות טעינה לרכב חשמלי